Hallå!

Det var ett tag sedan jag skrev något här. Jag har helt enkelt inte haft lust. Jag har jobbat en hel del sista tiden och inte haft så mycket överflödig tid, och jag orkar inte stressa ihop något bara för att.
Första terminen av hälsocoachprogrammet är slut och på måndag börjar termin två. Tiden går verkligen snabbt! 1/4 av programmet är redan avklarat, i juni är halva. Det känns overkligt och lite nervöst att det går så snabbt. Jag har knappt någon plan vad jag ska göra sen... jag vet bara att jag vill jobba med att förbättra människors hälsa på ett eller annat sätt.
 
Jag älskar och hatar snön. Det snöar och snöar och snöar. Varje dag sedan det satte igång. Jag hatar slask och grått väder, men snö är så opraktiskt, dels när man ska åka bil men framförallt när man vill röra på sig utomhus. Det är kallt, blött, halt och svårt att ta sig fram. Jag har tänkt ta tag i mina promenader igen, jag känner att jag faktiskt har tid med dem. Ibland sitter jag och bara stressar mig själv i rastlöshet, då kan jag lika gärna gå ut och gå istället för att bläddra igenom facebook, det ger så mycket mer.
Promenaderna har jag skippat flera veckor nu, jag var bra trött på dem. Men det var väl framförallt p.g.a. att jag var tvungen att stiga upp tidigt för att promenera. Nu ska jag ta dem när de passar in och inget tvång att ta varje dag, men jag ska i alla fall försöka ta en promenad varje dag jag styrketränar samt min vilodag. Det känns lite kaka på kaka att först ta en promenad i en timme och sedan springa/köra konditionsträning på gymmet i en timme. Vi får se hur det blir. Det jag känner nu att tar emot är som sagt vädret, men jag ska försöka övervinna det.
 
På måndag har jag tänkt att väga mig. Det var nästan två veckor sedan nu. Jag har inte haft lust eller motivation att göra det. Vi får se hur det ser ut på måndag.

Hur som helst, känns min så kallade deff än så länge ganska så misslyckad. Jag har skapat bättre matvanor, helt klart och i längden tror jag att de kommer att ge resultat. De första fyra veckorna var dock tunga, eftersom att de inte gav något. Inget vad jag kunde se i alla fall, lite tightare kropp möjligtvis, men för det jobbet kändes det inte värt det. Vid jul och nyår var jag så besviken och det kändes så misslyckat, att jag ville ladda om för att kunna få ny energi att köra vidare på. Tyvärr innebar den där omladdningen en hel del skitmat, som jag har fått sota för nu. 
Sedan årsskiftet har det varit bättre. Vissa dagar har varit sämre, men de flesta har varit bra. Och de dåliga har inte varit "lika dåliga" som tidigare.
 
Träningen går för övrigt ganska bra. Eller ja, styrketräningen är väl som tidigare. Jag känner mig inte jättestark, men jag lyckas i alla fall trycka till på passen och få träningsvärk efter i princip varje träningspass. Löpningen har gått bra och är rolig! När jag kört inomhus har jag dock splitat vissa konditionspass och kört 30 min stepmaskin eller crosstrainer och 30 minuter löpning. Mitt psyke klarar knappt av ett löpband i 60 minuter. Intervallträningen gåt dock utmärkt att köra på löpbandet. Jag föredrar t.o.m. det framför att springa utomhus, eftersom att man blir tvungen att springa så snabbt bandet går och kan inte sacka samt att varje intervall blir i samma tempo, vilket är en fördel.

Den här veckan har sett ut ungefär såhär kalorimässigt: 1500, 1800, 2000, 2500, 1500 och jag ska avsluta med 1300 och 1300 kcal och hoppas på att vågen i alla fall visar mindre än sist.
 
Nu blir det P.W!
Hörs!

Kommentera

Publiceras ej