Just nu är jag inne i en period då jag bara känner för att göra det jag tycker att är kul och att skita i alla måsten. Motivationen till plugg är nere på noll, och den skulle behöva vara på topp eftersom att vi står inför den tuffaste kursen och tentan just nu. Jag kan verkligen inte förstå varför man lägger den svåraste kursen under jul- och nyårsveckorna, det känns omänskligt. Å andra sidan har jag valt det här själv, och det är väl såhär det funkar med akademiska utbildningar. :/


Stora bodybuilders och andra idrottsstjärnor måste ha ett gött liv, göra vad de är intresserade av och inte direkt ha några andra måsten. Att livnära sig på vad man älskar, det måste vara rena drömlivet.

Men ja, där är inte jag och kommer förmodligen aldrig att vara heller. Det är bara att bita i den bistra sanningen och kämpa vidare, kanske lönar sig ansträngningarna någon gång.

Kommentera

Publiceras ej