Imorgon har jag dietat i fyra veckor, det är otroligt vad tiden går snabbt! :)

Imorgon = fredag = vägningsdag, men den kommer att skjutas upp till på lördag, eftersom att jag kommer att jobba natt inatt och kommer därför inte att kunna väga mig på tom mage imorgon bitti. Slutar 9:00 och innan dess kommer jag att hinna äta frukost. Så på lördag smäller det!
Nu känner jag mig lätt i kroppen. Jag har tänkt på det under cardiopassen, att kroppen känns lättare än innan. Om det beror på vikt eller förbättrad fysik visar sig. Jag har inte känt mig såhär under de första tre veckorna alls, så jag tycker och tror att det kommer att synas på vågen den här gången, men man ska inte ropa hej!
Jag tror dock inte att jag har gått ner sedan startvikten 64,1 men sedan förra veckans 65,1 tror jag att siffran har minskat. Men som sagt, jag är absolut inte säker.
 
Igår körde jag två pass på gymmet, ett cardiopass på en timme och senare ett ryggpass. Jävlar vad kraftlös jag blir efter konditionsträning, jag kan förstå meningen med morgonpromenader/lågintensiv träning, men cardio med högre intensitet är ju så mycket roligare! Jag fick till ett riktigt skitpass på ryggen, tyckte jag. Usch, det kändes verkligen inte bra. Gissa hur jag känner idag?! Träningsvärk från helvetet, vad hände?! :O Jag körde negativa chins, marklyft, latsdrag (brett och smalt grepp) och rodd. Det måste varit mina negativa chins som gav mig den här träningsvärken. De var de enda som jag ändå kände att jag hade ork och kunde göra ordentligt, jag kommer verkligen att fortsätta med dem! :) Vanligtvis får jag träningsvärk två dagar efter ett pass, den kommer oftast bara dagen efter om jag kört riktigt, riktigt hårt. Så det här känns grymt! :)

Fan vad det känns konstigt att i princip "bara" styrketräna varannan dag och att köra kondition typ varannan, samt två pass (1 cardio & 1 styrka) en dag i veckan. Förändringen märks tydligt, men den känns rolig och det ska bli spännande att se vad det resulterar i! Hittills den här veckan har jag bara kört två styrkepass(!), vilket känns ynkligt. Tre cardiopass, jag tog nämligen en timmes promenad idag utöver 30 minuters rodd.
 
Hittills den här veckan har jag ätit: 1800 kcal, 1200 kcal, 2100 kcal och idag 1500 kcal. :) tanken är att spara ihop en del till julafton och juldagen, jag har 600 kalorier sparade nu - hoppas på att kunna hålla i dem och kanske utöka dem, utan att bli alltför hungrig!
 
Jag försöker att variera kaloriintaget så att det passar ihop med min träning. I tisdags, då jag var nere på ynka 1200 kcal hade jag vilodag och igår körde jag två ganska hårda pass - därav 2100 kcal. Det känns som det här kan fungera riktigt bra och det är ett väldigt smart upplägg ifall man vill ha extra energi någon dag eller bara kunna unna sig något extra!
 
Ha en bra fredag allihopa, jag uppdaterar på lördag igen - invägning 4!
 

1 kommentarer

Anonym

20 Dec 2013 08:26

Jag har alltid fått höra att man inte kan spara in kcal, så där till typ nästa vecka. För att kroppen ändå inte förstår att de är det man gör typ..

Svar: Hmm, det har jag aldrig hört, jag har hört tvärtom - att det är vad man bör göra ifall man vill äta mer en dag eftersom att det totala energiunderskottet fortfarande blir lika stort. Annars skulle väl aldrig de som har "ätardagar" kunna gå ner i vikt? Dessutom sa en som deffat inför body fitness att hon uppmuntrades att göra så, samt att man "chockar" kroppen genom att inte äta samma mängd energi varje dag. Vart har du hört/läst det? :) skulle gärna vilja läsa för att se om det finns någon logisk förklaring.
Fredrika

Kommentera

Publiceras ej