Igår drog jag till med ett 60 minuters konditionspass, som jag avslutade med 10 x 65-sekunders löpintervaller med 60 sekunders vila mellan varje. Jävlar! Det var längesedan jag sprang överhuvudtaget, ännu längre sedan jag körde löpintervaller. Löpning är verkligen oslagbart, det finns verkligen ingenting som tränar konditionen lika bra. Efter passet brann hela mitt huvud och jag var knallröd i ansiktet, jag kände mig helt uppblåst och aptit gick inte ens att tala om. Jag hade glömt bort att man kunde känna sig sådär, jag älskar verkligen känslan av att vara trött och svettig. Jag svettas ganska lite under träning, så de få gångerna som svetten rinner betyder att jag har kört ganska hårt. 
Nu när jag jag återfått vittringen på de goda effekterna av intervallträning, kommer jag lätt att fortsätta med det. Ett pass i veckan får bli löpintervaller, det är ju ett roligt pass också. Inte nog med det, intervaller sägs vara bästa träningen för konditionen, har riktigt bra förbränning och är väl den mest anabola konditionsträningen dessutom. :) 
Hård konditionsträning brukar göra att man tappar aptiten, vilket jag kände av igår. Det är såklart mycket positivt under deff! Då är det bara att trycka i sig minsta möjliga efter passet och sen är det bra. Styrketräning har en tendens att göra mig väldigt hungrig, så det är skönt att kunna känna det motsatta för en gångs skull.

Det värdelösa benpasset gav mig i alla fall träningsvärk, så jag hoppas på att det inte var lika värdelöst som det kändes som. Jag älskar träningsvärk, det får mig att känna lugn över att fysiken går åt rätt håll.
 
Idag blir det bröst och vader på gymmet. :) bröstpassen är ungefär som benpassen, de känns likadana jämt. Jag är alltid svag, haha. Skillnaden från benpassen är att bröstet i alla fall har blivit starkare, medan benen verkar bli svagare. :/ 
 
Min bålstyrka bör förbättras. Jag har insett att den är ganska dålig. Det värsta är bara att jag tycker att det är så tråkigt. Men jag får hoppas på att en övning per styrkepass ska hjälpa något i alla fall.
 
Det var allt för mig den här gången. See ya!

Kommentera

Publiceras ej