Såhär innan jul börjar jag tänka på att det här året snart är slut, det är obegripligt att 2013 snart redan är slut. Det har gått så jävla fort, jag kollade nyss igenom facebooks överblick på mitt 2013 och där kom olika statusuppdateringar upp, alla minns jag så väl. T.ex. en gammal bild jag la upp på mig själv, från när jag satt i skolan på gymnasiet och hade kammat till en snygg mittbena så att jag typ fick pottfrilla, när jag såg den tänkte jag att jag nog la upp den när jag precis börjat på hälsocoachprogrammet, alltså för ett par - tre månader sedan. Men nej, det upplägget var från i februari?! Det är helt sjukt. Tiden går så ruggigt snabbt, snart är man död! Hahah :D
 
Sommaren var den bästa någonsin. Blir nästan lite tårögd av glädje och längtan när jag tänker tillbaka. Bråvallafestivalen, skogsröjet, power meet, kryssningar och allt kul man kunde göra utomhus i solen dessutom. Åh, blir helt varm inombords, sommaren 2013 <3
 
Våren var också jävligt nice, för att egentligen inte vara så speciell. Jag kom igång med träningen och pluggade, jag gjorde egentligen mest det jag kände för och mådde bara allmänt bra. Jag hade i sikte att springa Göteborgsvarvet, vilket drev mig framåt, jävligt kul faktiskt. :) Stunden i Göteborg var också speciell och något att minnas. :)
 
Hösten och vintern har varit den tråkigaste delen. Jag vet inte riktigt varför, kanske är det vädret som får mig att inte känna lika mycket uppåt-energi, jag vet inte. :) Plugget har dock varit en bra grej, jag är så glad att jag började plugga. Innan jag började var jag så rädd för att jag inte skulle klara det eftersom att min motivation och diciplin när det gäller sånt inte alltid är på topp. Det var lättare än jag trodde, eller det har varit det hittills i alla fall. Dessutom kan man lägga upp sina dagar lite som man vill när man pluggar på distans, vilket innebär att man har mycket tid och möjligheter till att hinna med sina fritidsintressen. 
Just nu längtar jag faktiskt bara tills det här året är över och man kan halka över kanten och vänta på att våren kommer. Jag älskar vår. Det är som att jag känner doften av nya möjligheter när solen börjar komma fram, när det blir grönt och luktar gott ute. Det låter rätt töntigt, men det är faktiskt så jag känner. Jag har alltid älskat våren.
 
Mina mål 2014 är nr 1 att skaffa bra matvanor som kan göra att jag trivs med mig själv. Jag vet inte om jag nämnt det tidigare, men jag har en allt-eller-inget-tendens. När det gäller allt. :P Jag måste jobba på att kunna unna mig  EN bulle oftare än att köra på nolltolerans i ett par veckor för att sedan moffa. Jag kan äta exemplariskt i ett par veckor, för att sedan bara äta skit i 4 dagar och sen ångestfyllt börja om. För såna som mig är det nog bättre med "lite och ofta" än "sällan och mycket", eftersom att jag inte kan hejda mig om jag får fria händer. Det blir liksom ingen balans i det. Det här ska väl fortsätta att ingå som en del i deffen till en början. Jag hoppas på att lyckas med min deff för att hitta en bra standardform och sedan kan ändra riktning och börja bygga. Jag suktar redan efter byggandet. Eller egentligen inte själva byggandet, men styrkan. :)
Mål nr 2 är att minska min stress. Jag stressar ofta helt i onödan och det får mig såklart att må sämre än jag skulle behöva göra. 
Mål nr 3 är att sluta slösa pengar på onödiga saker. Kosttillskott t.ex. eftersom att jag har köpt lite av allt möjligt och har för närvarande hela skafferiet av kosttillskott. Ja, det innebär ju såklart att jag inte kommer att behöva köpa på ett tag eftersom att jag redan har ett uppbunkrat lager, men även när det är slut kommer jag nog hålla mig till ett fåtal produkter som standard. BCAA, omega-3 och multivitamin tycker jag att är allt som behövs, så fortsättningsvis kommer jag inte att handla något annat.
Mål nr 4 är att fortsätta övervinna mig själv. Även om det känns obekvämt, jobbigt, pinsamt, nervöst eller ansträngande - är det alltid så värt det i efterhand. Jag har blivit mycket bättre på sånt här det senaste året och det känns bra. Jag hade aldrig vågat börja plugga om jag hade lutat mig tillbaks på den säkra sidan till exempel. I sociala situationer är det också viktigt, i alla situationer egentligen. Ta vara på tiden du har och passa på att gör det du vill IDAG. Du lever bara en gång. Om du inte riskerar något kan du heller inte vinna nåt!"Live today, yesterday won't come back!"


Jag tycker egentligen att nyårslöften är ganska patetiska, men samtidigt har jag själv mer eller mindre nyårslöften. :P jag försöker ständigt att förändra dåliga saker till det bättre, men ibland känns det skönt att ha det där breaket att ett nytt år, en ny tid börjar. För mig handlar fördelarna med det nya året egentligen mest om att allt lugnar sig. Jul och nyår är ett stressmoment för mig, liksom att jag har haft ganska mycket i skolan den senaste tiden och känner att det ska bli skönt att andas ut och invänta våren. :) Men som sagt, man har möjligheter att förändra sitt liv varje dag, varje minut, bara man vill. :)
 
Hur som helst; 2014 ska bestämt bli det bästa året i mitt liv.

Kommentera

Publiceras ej