Skönt att julen är över och det är tid att återgå till vanor. 
Under julen har jag ätit... och ätit... och det har fått mig att inse att nej, jag vill inte bulka/bygga förrän jag fått en bra standardform med lägre fettprocent. Känner mig så jävla uppblåst nu, usch usch. Så nej, gå upp i vikt är inte aktuellt. Jag ska ner. På ett sätt känns det som att det här ätandet under julhelgen gjort någon nytta i all onytta, eftersom att jag verkligen inte känt mig fräsch och att jag nu är så jävla trött på att äta. Nu är det clean eating som gäller. Rensade skåpen med all skit som fanns i dem, det var inte mycket, men en del bullar och muffins som blev över efter julmarknaden - livsfarligt att ha hemma. Nu blir det besvärligt att äta skit, eftersom att jag antingen får baka något eller också åka och köpa och faktum är att jag sällan orkar det. Så det är bra. Nu ska jag köra på. Den här veckan blir väl lite si och så. Jag kommer knappast räkna den som en deff-vecka i och med att måndag, tisdag och onsdag blev julmat och annat skit. Fyra dagars deff kan inte räknas som en vecka deff. Nästa vecka kliver jag på vecka fem av deffen, så räknar jag det i alla fall. Nu fram till måndag ska jag ligga runt 1500 kcal.
 
Idag blev det ben och axlar, ett riktigt jävla skitpass.
Jag kan inte förstå att jag är så klen i påkarna, jag har stått still så jävla länge nu. Dessutom förundras jag över det eftersom att volymen har ökat, men styrkan har i princip minskat sedan i somras. Hm, konstigt är det, men det är väl bara att mosa på och hoppas på att trenden vänder så småningom. 
Idag blev det squats, front squats, raka marklyft, benspark och liggande lårcurl. Sket i benpressen idag och fokuserade mer på squatsen. Inget tryck alls, ändå var jag helt slut när jag började med axlarna - militärpress, "armbågar upp till hakan", axelpress och hantellyft framåt och åt sidan blev det. Inga trapzövningar, de växer ju så jävligt då, haha! :D Nämen, körde ett par igår på ryggpasset och de har en tendens att växa fort, tänkte att det andra ska komma ifatt lite.
Tycker att det är konstigt att jag haft så dåligt tryck i mina pass, både idag och igår, trots att jag ätit mycket mer än jag brukar. Jag får försöka motivera mig själv med att det är meningslöst att äta mycket eftersom att det ändå inte hjälper, haha. Kanske beror det på att maten jag ätit inte har varit av så bra kvalitet som annars, vad vet jag. Skitsamma vilket, nu ska jag ligga på energiunderskott utan några storhelger som stör. Jag har väl tre kg extra nu jämfört mot innan julen, så det kan nog behövas, haha! :)
 
Vi får se när nästa vägning blir, jag törs inte väga mig imorgon efter den här dödsjulen i alla fall, haha! Så nu blir det ett långt uppehåll från vägning 3 till fyra, men jag tror tyvärr inte att det kommer vara någon väsentlig skillnad i vikten. Jag känner mig riktigt svullen nu, usch. Men så ligger det till i alla fall, och som sagt, i fortsättningen kommer inte ätardagar att förekomma, utan att jag sparar in några kalorier från dagarna innan för att kunna unna mig något. Jag hoppas på att det kommer göra skillnad.
 
Vi hörs. Ha det fint!

Kommentera

Publiceras ej